21 DECEMBRIE 2023 - Lansare Programe MICROINDUSTRIALIZARE, COMERT & SERVICII SI ACCELERAREA DEZVOLTARII IMM-URILOR

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) aduce vești bune pentru antreprenori, la finalul acestui an! Începând de marți, 19 decembrie a.c., ora 10:00, este activă etapa de preînscriere în cadrul Programului național de microindustrializare, Programului de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață, dar și în cadrul Programului de accelerare a dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, exclusiv online, pe www.programenationale2023.ro. În cadrul acestei etape, aplicanții vor avea posibilitatea de a-și crea profilul, userul și parola, fiind permisă și încărcarea documentelor și declarațiilor necesare.

Pasul următor, respectiv etapa de înscriere în cadrul celor trei programe naționale, se va desfășura tot prin intermediul platformei www.programenationale2023.ro, în conformitate cu următorul program:

  • Programul național de microindustrializare: etapa de înscrieri va fi lansată joi, 21 decembrie a.c., ora 10:00, aceasta fiind deschisă până joi, 04 ianuarie 2024, ora 20:00.
  • Programul de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață: etapa de înscrieri va fi lansată joi, 21 decembrie a.c., ora 12:00, aceasta fiind deschisă până joi, 04 ianuarie 2024, ora 20:00;
  • Programul de accelerare a dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii: etapa de înscrieri va fi lansată joi, 21 decembrie a.c., ora 14:00, aceasta fiind deschisă până joi, 04 ianuarie 2024, ora 20:00.

Mecanismul de finanțare al celor trei programe prevede contractarea de credite de investiții de către antreprenori, de la băncile partenere ale programului (Alpha Bank România, Banca Comercială Română, Banca Transilvania, CEC Bank și Unicredit Bank), și decontarea de către MEAT a 50% din valoarea cheltuielilor eligibile, stabilite prin procedură, dar nu mai mult de 500.000 lei. Precizăm că valoarea minimă a creditului de investiții este de 250.000 lei.

După completarea și transmiterea cu succes a formularelor electronice de înscriere, va fi publicată lista tuturor cererilor înregistrate, în ordinea înscrierilor. Ulterior, aplicanții vor fi înștiințați să se prezinte la instituția de credit parteneră pentru care au optat, unde va fi realizată o preverificare a bancabilității. Dacă răspunsul este unul pozitiv, va fi emis acord de principiu la creditare, iar AIMM va începe procesul de evaluare administrativă și de eligibilitate, care poate fi încheiat favorabil prin emiterea notificării de principiu la finanțare. Creditul va fi acordat, însă, doar după verificarea finală a bancabilității, de către instituția de credit parteneră.

Documentația necesară pentru înscrieri (fișierele standardizate se regăsesc pe platforma înscrieri, care va fi disponibilă începând de marți, 19 decembrie a.c.):

  • Anexa 1– Cerere tip de acord de principiu la creditare și finanțare / Formular de înscriere;
  • Anexa 5 – Declarație proprie răspundere;
  • Anexa 6 – Declarație privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici și mijlocii;-
  • Anexa 7 – Calculul pentru întreprinderile partenere sau legate.
  • Alte documente specifice programelor, conform procedurilor de implementare ale acestora.

Procedurile de implementare ale programelor naționale pot fi consultate pe www.imm-cluj.ro

This website uses cookies and asks your personal data to enhance your browsing experience.